Aktualności

Informacja z pracy Rady Nadzorczej SM „OLIMP” w Ujściu w czerwcu 2025 r.

Przepraszamy za opóźnienie w informacji, ale ostatnio dzieje się bardzo dużo i czasowo nie jesteśmy w stanie informować Państwa na bieżąco. Postaramy się tutaj przedstawić tylko najważniejsze sprawy. Rada przez ostatnie miesiące odbyła wiele spotkań, na których omawialiśmy sprawy naszym zdaniem bardzo ważne dla mieszkańców. Oprócz posiedzeń musieliśmy napisać sprawozdanie za 2024 r. kilkanaście pism, spotkać się z prawnikami czy uczestniczyć w przesłuchaniach. Tak MUSIELIŚMY, nie było tutaj dobrowolności. Albo do końca pracujemy dla dobra mieszkańców, albo nie pracujemy wcale.

Z najważniejszych spraw jakie się wydarzyły, to w końcu zakończyła się lustracja, która mimo naszych próśb i jasnych przepisów, które określają jak to powinno wyglądać, odbyła się bez naszego udziału. Po spotkaniu z lustratorem, który uczestniczył w posiedzeniu 27.06.2025r. otrzymaliśmy protokół, który naszym zdaniem w wielu miejscach wymaga dopracowania i wyjaśnień. W związku z powyższym napisaliśmy wniosek o korektę treści tego protokołu. Takie zapisy jak „w komisji przetargowej nie powinien brać udział członek rady nadzorczej”, kiedy z regulaminu w naszej spółdzielni wynika wprost, że „w skład komisji przetargowej wchodzi dwóch członków rady nadzorczej i jeden członek zarządu” czy ”Na podstawie źródłowych dokumentów stwierdza się, że w okresie objętym lustracją Rada Nadzorcza zajmowała się: 1) ustalaniem opłat eksploatacyjnych lokali mieszkalnych 2) nadzorowała wykonywanie powierzonych zadań Zarządowi, Tak więc Rada Nadzorcza nie zajmowała się najistotniejszymi sprawami dla prawidłowego funkcjonowania Spółdzielni. Przekroczenie kompetencji Rady Nadzorczej” są naszym zdaniem niebezpieczne, bo nie dosyć, że są niezgodne z przepisami, to blokują członkom rady wypełnianie swoich obowiązków. Brak przy tym jakiegokolwiek uzasadnienia. Przepisy dotyczące przeprowadzania lustracji jasno formułują, że lustrator powinien wskazać jakie to były okoliczności, jak często występowały i jakie to przyniosło ujemne skutki dla naszej Spółdzielni. Nie ma żadnego wyjaśnienia, nie ma też informacji jakie dokumenty były przeglądane czy też jakie zasoby mieszkaniowe odwiedzone, że zapisano „stan techniczno – porządkowy zasobów należy uznać za bardzo dobry”. Pomimo, że lustrator nie może wpisywać żadnych wniosków, tutaj wyraźnie jest jego ocena. Czy więc nie jest to przekroczeniem kompetencji?

25 czerwca 2025 r. odbyło się Walne Zgromadzenie z rekordową liczbą członków, bo wraz z pełnomocnictwami to aż 99 osób. WSZYSTKIM bardzo dziękujemy za udział. Podczas Walnego zgromadzenia dwóch członków Zarządu nie otrzymało absolutorium.

Zaraz po zakończeniu Walnego Zgromadzenia, odbyło się posiedzenie rady, na którym w tajnym głosowaniu Rada podjęła uchwałę w sprawie odwołania z funkcji Prezesa Zarządu naszej Spółdzielni – Pana Rafała Bartosia i wypowiedzenia mu umowy o pracę. Z racji tego, że Pan Prezes nie zgodził się zostać, uchwała została wysłana pocztą na adres domowy. Aktualnie trwają prace nad ogłoszeniem o naborze na Prezesa Zarządu SM „OLIMP”. Do czasu wyboru nowego prezesa, funkcję kierownika jak wynika z przepisów Spółdzielni pełni główna księgowa – Pani Krystyna Felska. Pytaliśmy czy oddelegować jednego członka rady do Zarządu, jednak Pani księgowa stwierdziła, że nie widzi takiej potrzeby.

Z dniem 1 lipca Pani Emilia Piotrowska złożyła rezygnację z pracy w radzie (BARDZO dziękujemy za pracę i pomoc przez te dwa lata!). Rezygnację przyjęliśmy i w związku z tym od 1 lipca br. pracę w naszym zespole rozpoczęła Pani Patrycja Gradowska – Żyła – pierwszy z dwóch wybranych zastępców członków rady, która zgodziła się pełnić funkcję sekretarza.

Przed nami wiele pracy, bo przygotowanie i przeprowadzenie konkursu na Prezesa Zarządu i praca nad utworzeniem regulaminu wynagradzania członków Zarządu.

Na koniec coś miłego. Cieszymy się że nasze „przekraczanie kompetencji” spowodowało, że dzieciaki mogą spokojniej grać na naszym boisku a dorośli parkować w okolicy boiska, gdyż założone zostały piłkochwyty, o które prosiliśmy Panią Burmistrz.

Powyższa informacja jest skrótem protokołów dostępnych w biurze Spółdzielni. Dostępne są tam również składane przez nas pisma czy protokół z lustracji. Zainteresowanym – polecamy!

Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej „OLIMP” w Ujściu