Aktualności

Notatka Zarządu do posiedzenia Rady z dnia 22.08.24r. i Protokołu Rady nr 6/2024

1.Zarząd nie widzi podstaw do zmiany regulaminu wynagrodzeń. Jak już zostało to przedstawione, obecny regulamin funkcjonuje w spółdzielni 15 lat. Jest zgodny z Prawem Pracy i był sprawdzony i parafowany przez Radcę Prawnego. Żadna z poprzednich Rad nie wnosiła w tym temacie jakichkolwiek uwag, jak również podczas lustracji nie było żadnych zastrzeżeń w tym temacie.

Natomiast przedstawiliśmy propozycję, że jeżeli Rada uważa, że niezbędne są oszczędności to jesteśmy skłonni (Prezes i Główna Księgowa) do zawieszenia pobierania premii regulaminowej przy jednoczesnym zawieszeniu przez Radę pobierania diet za posiedzenia.

Rada nie chciała skorzystać z takiego rozwiązania.

2. Statut spółdzielni jest zgodny z obowiązującymi przepisami. Zarząd nie widzi podstaw, aby w tym momencie wprowadzać zmiany, tym bardziej, że w sejmie jest projekt nowej ustawy. Po jej wprowadzeniu i tak trzeba będzie dostosować statut do nowych przepisów. Prezes stwierdził, że trzeba będzie zmienić cały statut w momencie nowelizacji ustawy, a nie w chwili obecnej.

Jednakże Zarząd nie uchyla się od ewentualnych prac nad zmianą. Oczekujemy jedynie doprecyzowania, które zapisy mają być zmienione, na jakiej podstawie i czemu mają służyć.

W związku z tym, iż to Rada w swoim sprawozdaniu podczas Walnego zasugerowała zmiany, to oczywistym jest, że Rada powinna przygotować taką opinię z uzasadnieniem.

Przedstawiliśmy Radzie propozycję utworzenia zespołu do ewentualnych zmian w Statucie.

3. W kwestii rozwiązania umowy na maszt z siecią Play. Zarząd zwrócił się do Kancelarii prawnej i to ona przygotowała pierwsze pismo, które zostało wysłane do Play. Aby mieć pewność, że wszystkie procedury z tym związane są przeprowadzane prawidłowo udzieliliśmy pełnomocnictwo Kancelarii i to ona w imieniu spółdzielni w tej chwili prowadzi wszelkie działania w kwestii.

4. Sprawa sprzątania klatek była poruszana jakiś czas temu na Radzie. Wysłaliśmy 5 zapytań o ceny i zakres prac. Miała to być wstępna wycena. Otrzymaliśmy 1,  którą przedstawiliśmy Radzie. Po zapoznaniu się z nią Rada nie podjęła żadnych decyzji co do dalszych działań w tym temacie. Dopiero na tym posiedzeniu przypomniała sobie o tym i zażądała kolejnych ofert.

5. Lokal użytkowy przy kotłowni, przypominamy, stał 3 lata pusty i nie przynosił dochodów. Po intensywnych staraniach Zarządu udało się go wynająć. Po rezygnacji przez dotychczasowego najemcę natychmiast przystąpiliśmy do działania aby ponowne go wynająć. W tym celu zamieściliśmy ogłoszenie na stronie spółdzielni jak również na portalu OLX. Zgłosił się tylko jeden oferent. W takim przypadku nie było sensu robić przetargu.

6. Co do działań przed Walnym, które miały być rzekomo udziałem pracownika spółdzielni Człona Zarządu to oszczerstwa i pomówienia.

7. Do Zarządu dochodziły słychy, że część z Członków Rady namawiało mieszkańców do nieudzielenia absolutorium Zarządowi. Mamy nadzieję, że to nieprawda.

                                                                                              Zarząd SM „Olimp”